Redeschiderea turismului medical în Turcia

Redeschiderea turismului medical în Turcia

Puternic afectată de pandemia de COVID-19, Turcia a oprit zborurile internaționale din 27 martie, pentru a limita răspândirea virusului. Numărul vizitatorilor străini a scăzut în aprilie 2020 cu 99%, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut (24.238 de turiști străini, față de 3.29 milioane).

Din această cauză, inclusiv industria turismului medical a avut de suferit. Autoritățile fac eforturi pentru reluarea activității în domeniu, iar Ministerul Sănătății a pregătit directivele referitoare la criteriile de intrare în țară, tratare și externare a pacienților și însoțitorilor lor. În acest sens, a decis reluarea serviciilor medicale pentru 31 de state, începând cu 20 mai.

Acestea sunt: Irak, Libia, Azerbaidjan, Georgia, Turkmenistan, Uzbekistan, Kazahstan, Grecia, Ucraina, Rusia, Djibouti, Algeria, Kosovo, Macedonia, Albania, Bosnia și Herțegovina, România, Serbia, Bulgaria, Moldova, Somalia, Kuweit, Qatar, Bahrain, Oman, Germania, Marea Britanie, Țările de Jos, Pakistan, Kîrghîzstan, Ciprul de Nord.

Pentru a putea intra în Turcia pentru tratament medical, pacienții se vor înregistra în bazele de date ale Direcției Generale Servicii de Sănătate a Ministerului Sănătății din Republica Turcia/USHAȘ. Aceștia trebuie să facă un test de COVID-19 la sosire și să primească aprobare, înainte de a intra în țară. Pot avea maximum doi însoțitori și vor fi cazați în spitalele desemnate.

Turcia va primi pacienți pentru următoarele specializări medicale: ortopedie și traumatologie, chirurgie generală, chirurgie pediatrică, urologie, oftalmologie, cardiologie, chirurgie cardiovasculară, oncologie, radioterapie, neurochirurgie, hematologie, terapie intensivă, fertilizare, transplant de organe, transplant de măduvă osoasă.

În 2019, piața globală a turismului medical a fost estimată la o valoarea totală de 44,8 miliarde de dolari, iar estimările anterioare pandemiei indicau faptul că urmează să atingă 54,4 miliarde în 2020. Rata compusă de creșterea anuală a acestei piețe este de 21,1%, specialiștii în domeniu așteptându-se ca, până în 2027, să atingă valoarea de 207,8 miliarde de dolari. Principalii jucători de pe piața turismului medical sunt: Thailanda, India, Costa Rica, Mexic, Malaezia, Singapore, Brazilia, Columbia, Turcia, Taiwan, Coreea de Sud, Republica Cehă și Spania.

Turcia reprezintă o destinație atractivă de turism medical, dispunând de tehnologie de ultimă generație, personal competent și prețuri accesibile. Aceasta este pregătită să primească 2 milioane de turiști în scopuri medicale, în următorii ani.
Fulya Saglik, șeful Asociației Internaționale pentru Sănătate, a declarat că Turcia va avea venituri între 20 și 25 de miliarde de dolari, din turism medical. Organizația non-guvernamentală de acreditare de servicii medicale Joint Commision International a acreditat 42 de instituții medicale din Turcia (37 de spitale, 3 laboratoare, o mașină de transport și un centru medical ambulatoriu).
Potrivit dr. Fulya Saglik, tratamentul în Turcia ajută la economisirea a aproximativ 60% din costurile pent5ru operații medicale, comparativ cu anumite state europene.

Turismul în scopuri de sănătate are 3 dimensiuni principale în Turcia: turismul medical (tratamente, operații), turismul termal (recuperare în facilități termale), tratamentele geriatrice. În ceea ce privește tratamentele termale, o cotă de piață importantă este asigurată prin faptul că anumite companii de asigurări din Suedia, Norvegia, Danemarca, Germania și Țările de Jos acoperă costurile de tratament ale pacienților în Turcia.

În 2013, Turcia a fost vizitată de 300.000 de turiști medicali și a avut venituri de 2,5 miliarde de dolari, în timp ce în intervalul 2017-2018, veniturile din sănătate s-au ridicat la 9-10 miliarde de dolari. Spitalele publice încasează aproximativ 9.000 de dolari pe pacient venit din străinătate, iar cele private 12.000 de dolari.
Cele mai aglomerate perioade sunt lunile august și septembrie, iar în ceea ce privelte distribuția pe zonele preferate pentru practicarea turismului medical, Antalya este pe primul loc, urmată de Istanbul, Izmir, Mugla și Aydin.

Unul din 7 pacienți care vizitează Turcia în scopuri medicale suferă de boli oftalmologice și preferă să le trateze la Istanbul, Ankara sau Antalya. Alte domenii pentru care turiștii vin în Turcia sunt bolile de inimă și operațiile estetice. De asemenea, cetățenii din Germania, Franța, Belgia, Țările de Jos, Marea Britanie și anumite țări arabe, vin în Turcia pentru implanturi dentare și alte intervenții stomatologice.

Motivele care îi determină pe turiști să aleagă Turcia pentru tratament sunt: raportul calitate-preț, condițiile tehnice, perioadele scurte de așteptare și facilitățile de ultimă generație.

Turcia are oferte medicale mai bune decât alte țări europene și SUA în termeni de calitate, preț și accesibilitate. O angioplastie în SUA costa în 2018 47.000 de dolari, în timp ce în Turcia, aceeași procedură costa 5.000 de dolari, 10.000 în Thailanda, 11.000 în India și 13.000 de dolari în Singapore. Înlocuirea unei valve la inimă are costuri de 150.000 de dolari în SUA, iar în Turcia, procedura costă 17.000 de dolari. În ceea ce privește timpii de așteptare, pentru o operație la genunchi, în țările din vestul Europei, durata este de aproximativ 18 luni, iar în Turcia intervenția poate fi realizată cu un timp de așteptare de 2 săptămâni.

Potrivit unui raport publicat de International Travel Journal, în mai 2018, Turcia s-a clasat pe locul 3, în ceea privește veniturile din turism, cu încasări de 600 de milioane de dolari, fiind urmată de Coreea de Sud, Thailanda și Germania. Fostul ministru al sănătății, Ahmet Demircan, a declarat că Turcia se îndreaptă spre cifra de 2 milioane de pacienți și venituri de 20 de miliarde de dolari, din turism medical, până în 2023.

No Comments

Post A Comment